SBBP.PL

Bieganie na zewnątrz kontra Bieżnia

Bieganie na zewnątrz kontra Bieżnia

Bieganie na bieżni jest nieco łatwiejsze fizycznie, ponieważ pod nogami ciągnie się ziemię i nie ma oporu powietrza. Na bieżni mniejsze mięśnie stabilizatora w dolnej części nóg nie muszą pracować tak ciężko.

Bieganie na dworze wymaga więcej od twojego ciała, ponieważ napędzasz swoje ciało krok do przodu. Twoje mięśnie łydek muszą pracować znacznie ciężej, niż gdy jesteś na bieżni. W rezultacie wielu biegaczy odkrywa, że ​​doświadczają bólu mięśni łydek, szyn goleniowych, zapalenia ścięgna Achillesa i innych problemów, kiedy biegają na zewnątrz po długim biegu na bieżni.

Jeśli masz zwyczaj biegania wyłącznie na bieżni, powinieneś stopniowo wycofywać się do biegania na świeżym powietrzu, aby uniknąć kontuzji. Zacznij od kilku krótkich biegów na zewnątrz raz lub dwa razy w tygodniu, biezniazanim zaczniesz biegać poza domem przez cały czas. Pamiętaj, aby po uruchomieniu rozciągnąć, zwłaszcza łydki.

Podczas jazdy na zewnątrz może być nieco trudniejsze fizycznie, bieżnia działa pewne psychiczne wyzwania. Psychicznie możesz mieć trudniejszy czas radzenia sobie z monotonią bieżni. (Oto kilka sztuczek na pokonanie nudy na bieżni). Niektórzy biegacze uważają, że dużo łatwiej jest rozpraszać się na zewnątrz.

Zatem włączenie bieżni do treningu może w rzeczywistości pomóc ci poprawić wytrzymałość psychiczną, gdy będziesz przechodził przez nudne biegi.

I istnieje wiele innych zalet bieżni. Bieżnie są znacznie lepszą opcją niż bieganie na świeżym powietrzu, gdy warunki (zła pogoda, ciemność) są niebezpieczne.

Wiele bieżni jest wyściełanych, co czyni je dobrym rozwiązaniem, jeśli masz nadwagę lub jesteś podatny na obrażenia (szczególnie w przypadku kolan) i chcesz zmniejszyć wpływ. Możesz także łatwo śledzić dystans i tempo, a także ustawić swoje tempo i kurs, aby były dokładnie tym, czego potrzebujesz. Nigdy nie powinieneś myśleć o bieganiu na bieżni jako „oszukiwaniu”, ponieważ są z pewnością pewne zalety.

Najważniejsze: jeśli trenujesz do konkretnego wyścigu na świeżym powietrzu, spróbuj ćwiczyć na zewnątrz tak dużo, jak to tylko możliwe, aby przygotować się zarówno fizycznie, jak i psychicznie do warunków wyścigowych. Twoje ciało potrzebuje czasu, aby dostosować się do naprężeń związanych z bieganiem po chodniku. Jedynym sposobem upewnienia się, że jesteś gotowy na wyścig poza miastem, jest biec na zewnątrz.

Jeśli masz dużo pracy na bieżni, postępuj zgodnie z tymi wskazówkami, aby bezpiecznie poruszać się na bieżni. Ustaw także ustawienie pochylni bieżni na 1%, ponieważ pomaga to lepiej symulować opór, który wystąpi podczas jazdy na zewnątrz.