SBBP.PL

Jak oddychać w czasie biegania?

Jak oddychać w czasie biegania?

„Słyszałem, że powinienem wdychać przez nos i wychodzić przez moje usta, kiedy biegnę.” Czy to prawda?

Powinieneś oddychać przez usta i nos, kiedy biegniesz. Twoje mięśnie potrzebują tlenu, aby się poruszać, a sam nos nie może dostarczyć wystarczającej ilości tlenu. Musisz oddychać ustami, aby przyjąć więcej tlenu.

jak oddychać w czasie biegania

Upewnij się, że oddychasz bardziej ze swojej przepony lub brzucha, a nie z klatki piersiowej – to jest zbyt płytkie.

Głębokie oddychanie brzucha pozwala ci wziąć więcej powietrza, co może pomóc w zapobieganiu szwom bocznym.

Powinieneś wydychać usta i spróbować skupić się na pełnym wydychaniu, które usunie więcej dwutlenku węgla, a także pomoże ci głębiej wdychać.

Więcej porad dotyczących biegania i oddychania
Właściwe oddychanie ma ogromne znaczenie dla ogólnego komfortu i wydajności podczas biegania. Oto kilka wskazówek dotyczących oddychania podczas biegania:

Postaraj się wykonać trzy uderzenia stopą dla każdego wdechu i dwie uderzenia stopą dla każdego wydechu.
Jako początkujący staraj się biegać w tempie, w którym możesz swobodnie oddychać. Skorzystaj z „testu rozmów”, aby dowiedzieć się, czy Twoje tempo jest odpowiednie. Powinieneś być w stanie mówić w pełnych zdaniach, bez łapania powietrza. Jest to również znane jako „tempo konwersacyjne”.
Zwolnij lub chodź, jeśli nie masz oddechu. Jeśli zaczynasz odczuwać ścieg boczny, zwykle oznacza to, że nie oddychasz prawidłowo. Jeśli rozluźnisz się i zwolnisz tempo, problemy z oddychaniem często zajmują się sobą. Nie nadużywaj tego!